Akwaaba! (welkom)

Hallo lieve lieve lieve mensen in Holland...

Al jaren lang lees ik blogs van andere mensen vanuit Afrika, Amerika, Azie.. noem het maar op.. En nu is het mijn beurt... Hier is mijn eerste verhaal vanuit Ghana. Oke.. Als ik het zo schrijf geloof ik het niet eens. Mijn hoofdje is momenteel een enorme chaos!! Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, hetis een heerlijkeeee chaos.... ik wil het jullie vertellen, of eigenlijk laten zien! Nee, wacht eigenlijk zou ik het jullie willen laten voelen, maar dat gaat helaas niet!

Even een omschrijving hoe ik er nu bij zit: Lange broek(voor demuggen), hempje, zonnebril, alle deuren staan open, mn reisboekje naast me, 1,5 liter wateren ik ben liters aan het zweten. Hihi, Het weer is enorm wennen! Wooow, 35 graden overdag en 25 graden in de middag, raar he? De eerst 5 dagen zitten er op en voor mijn gevoel zit ik hier al ruim een maand. Ik heb al zoveel gezien enmee gemaakt. (oke... ik heb werkeeeeeeelijk geen idee waar ik moet beginnen!!).

Afgelopen week heb ik een introductie week gehad met allemaal vrijwilligers; Nederlanders, Duitsers, Canadeze en iemand uit Polen. Dus eigenlijk spreek ik de hele week al Engels en ik merk dat ik langzaam Engels begin te denken; nooit gedacht dat dat zo snel gaat. Ik vind het geweldig al die nationaliteiten. Ik hoop echt nog veel te reizen.

Er waren nog 2 andere Nederlanders die bij mij in het vliegtuig zaten, en dat was prettig.. Want 8 uur stil zitten.. NEEEE, dat kan ik niet zo goed. Op het moment dat ik uit het vliegtuig stapte, haha it was really funny! Binnen 3 seconden was ik aan het zweten. Er stond een man op ons te wachten met een bordje 'SYTO'... Super fijn! Vervolgens zijn we met een paar andere vrijwilligers naar ons hostel gebracht. Wat raar was dat.... het leven is outside! Afrikanen met schalen op hun hoofd en wow wat kijkt iedereen me aan. Daarbij roept iedereen mij na met he twoord: 'Obruniiiiii', that means Blanke... Vet raar, maar ik vind het tot nu toe wel grappig (al heb ik mij in mijn hele levennognoooit zo blank gevoeld!!!!)

Afgelopen dagenheb ik les gehad over Ghana en het was een soort van wen-week (haha).Ik weet echt even niet wat ik moet vertellen wat ik heb zoveel te vertellen. Daarom ga ik er gewoon een paar fotos op zettenzodadelijk!! (ik heb nog te weinig fotos gemaakt waarikzelf ook op sta, sorry, dat komt nog)

Aankomende week blijf ik nog 1 week in Accra, wat ik precies ga doenweet ikeigenlijkniet zo goed! maar dat komt goed :). OHja, dat is trouwens hier echtTHE SPIRIT! 'Life goedon'. En ikmoet zeggen, alsik het evenmoeilijk heb dan zeg ik dat even hardop en het werkt echt! Aankomend weekend ga ik trouwens naar de watervallen in Hohoo (ofzoiets... naast het Volta maar...zoek maar op!!!) Met een paar vrijwilligers ga ik, 2 Nederlanders en 1 duitser. So.. we gaan weer de hele tijd engels praten :)

Nou, ik ga er maar een eind aan breien:). Dankjulliewel vooralsjullie dit chaotische bericht gaan lezen, en ik ga mijn best doen om hetvolgende verhaal iets minder chaotisch te maken! hahaha :)

Daaye!!!(slaaplekker in Ghanees)
Pita (al noemt iedereen mijPeter.. haha en ik heb al een Ghaneze naam, maar dieben ik even kwijt... volgende verhaal krijgen jullie die vanmij)

OHja, dit is mijn nummer:
00233542445378

Reacties

Reacties

emi

Fijn! Er wordt hier aan je gedacht!!

Renee

Yes yes het eerste verhaal! Heel erg cool allemaal! Zie helemaal voor me hoe je erbij zit (en word toch wel enorm jaloers..) Dat engels wordt een eitje, goed bezig! Leuk dat je al je eerste uitstapje gepland hebt, ga het zo even opzoeken!
Ik verwacht geen minder chaotische verhalen, vraag me ook af of het je zou lukken.. no offense ;)

xxxx you go girl!

Danielle

Na zo'n korte tijd al zo'n leuk verhaal, ik kan niet wachten op de rest!!

Frans en Ingrid

Lieve meid,

Ontroerend om je verhaal te lezen en wat leuk om de foto's te zien.
Willem zal trots op je zijn.
We houden via de mail nog contact.
Xxx
Jv en jm

Sandra

Pita ben echt zo ontzeetend blij dat het een positieve chaos is en gewoon ook al dat er chaos is want dat is echt iets voor jou!!!

Dikke kussen en doe het daar nog goed

tosca

Wat een heerlijk verhaal piet! had ook niet anders kunnen zijn;) Leuk om alles te lezen! Ik zal je op de hoogte houden van huize BvdB, ga je nu gelijk even mailen. xxxx

Eveliene

Yes your English will be perfect when you are back that's just awesome nu verder in Dutch ;) wauw wat een avontuur heb jij al beleeft aan die foto's te zien echt coollie! Ik zal je morgen even mailen + de uitslag van... Wie is de mol haha ik had gelijk!!! Meer zeg ik in de mail. Ga genieten meid en WIJ volgen je op de voet of um online haha!!!
Xxx
Van mij
En groetjes van mijn zus en ouders!!!

Gitte

Haaa Pita!

Je bent goed aangekomen en je hebt de reis overleefd! Gelukkig! Geniet er van Pita! Voor je het weet zit je hier weer aan ke boterham met pindakaas tussen de gestresste en ongeduldige mensen! En neeeeeem de tijd haha! Daar kan het!

Doe alles wat je kunt doen en geniet van alles!!!
Veel plezier meid!

Liefs!

Milou

Lieve Piet,
ow ik zie je al helemaal zwetend en superenthousiast voor me daar!!! hahaha, geniet van alle indrukken, en ik wacht op de fotos en t volgende verhaal!!!! Liefs milou

oma

Hi Pita
Wat een gezellig verhaal !! De atlas ligt bij mij constant op het bureau. Ik kan je dus blijven volgen.
Groetjes enne...... nou ja je weet het wel !!
Liefs oma

Inge

Hey Pita, mooi eerste verhaal! Lekker chaotisch inderdaad ;), maar je enthousiasme straalt er vanaf! Ken die gevoelens wel, je eerste paar dagen in het buitenland kunnen heel overweldigend zijn.. :) Geniet er vooral van, en we horen vast snel weer van je! Liefs uit Canada!

Saskia

He Pita, geweldig!

Jolien

Lieve Piet
Superleuk om je eerste verhaal te lezen!!
Zo te merken heb je het goed naar je zin.
Super om te lezen
Heel veel plezier en succes daar, dat gaat je helemaal lukken, weet ik cker! You can do it girl !!
Dikke kus Xxx

Anouk

Leuk je eerste berichtje! kan nu al niet wachten op de volgende ;) heel veel plezier lieve pidie!

Lotte

Heerlijk verhaal chickie! Klinkt erg goed en ik ben heel jaloers!! Geniet ervan! xxx

yvon Demouge

Leuk zeg!
Geniet ervan.

zumba filmpje ook echt erg leuk...

Renee Mulder

Hee die lieve Pita! :D
Het klinkt echt geweldig!
Nog suuper veel plezier, en ik wacht met smart op je andere verhaaltjes :)

o en ohja; ik heb gisteren voor het eerst VG-groep meegedraait! Wat een heeerlijk geweldig lekker groepje!! :)
Liefs! xxxx

Marianne

Hallo Pita,

Leuk om je te kunnen volgen in jouw verhalen.....fijn dat je goed bent aangekomen ....op naar het volgende avontuur....en zweten doen wij hier trouwens ook tijdens de les van jouw invalsters.....man o man die kunnen er ook wat van....
Have fun,

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active