week 7; zweet, bloed en heel veel verf

'Mijn ogen gaan richting mijn rechter hand, ik zie een klein bloed straaltje lang mn duim lopen. Nog 4 letters, bedenk ik me terwijl de kwast in mijn hand zwaarder wordt en de zweetdruppeltjes zich beginnen te vermenigvuldigen. Drie van mijn lieve weeskinderen hoor ik van ver af al aankomen. Ik voel spanning over me heen komen, kinderen zijn namelijk zo heerlijk eerlijk en ik hoop zo dat ze het mooi vinden. Ze komen de hal binnen gelopen....ssstttt...woeeeshh...... ze zijn dood stil en het enige wat ik hoor is mijn eigen ademhaling (iets sneller dan normaal). De ogen van de kinderen gaan van links naar rechts, alsof ze naar een spannende tennis wedstrijd aan het kijken zijn. De stilte wordt verbroken: 'PITAAA..look at look at look at' en ze wijzen naar de muur. 3 gezichtjes veranderen, ze stralen geluk uit! Even later komt mijn hostvader: 'Its beautifullllll! thankyou thankyou thankyou!.... God bless you'.... ja wauw... mijn dag kan niet meer stuk en mijn gedachten gaat naar al die mensen die mij gesteunt hebben om al t geld bij elkaar te krijgen'

3 Dagen lang in 40 graden schilderen was zwaaar, maar wat ben ik blij met het resultaat. De hal heb ik samen met Krista geverfd. Het was een ongezellige saaie duffe boel. En nu is het kinderlijk met ontzettend veel vrolijke kleuren en teksten. Op de foto's kunnen jullie het een beetje zien, maari k moet eerlijk zijn het ik het er bijna niet erop krijg hoemooi het ECHT is! helaas..... Al het tekst heb ik geschreven. Dit heb ik met veeeel geduld en rust gedaan.... Toen ik hiermee bezig was bedacht ik me nog dati k diteen paar jaar terug nooit met zoveel rust had kunnen doen.... daar was ik veelste chaotisch voor. haha OKE nu ik dit zo opschrijf voel ik me wel n oude vrouw. Boven bij de ingang van de deuren heb ik; Akwaaba geschreven. dit betekend welkom!! aan de rechterkant hbe ik:'Frankmay Childrens Home' geschreven. en aan de linkerkant: 'HOpe, Love And compassion for all'. Dit is t slogan van het weeshuis. Rechtsboven aan bij dedeur heb ik gezetr: 'With love, KRista en Pita'. Dit vindende kids echthelemaal geweldig!!!

Tijdens het verfen waren de kinderen naar schooltoe, op 1 zielig ziek kindje na....MAAR WOW...verfen+kinderen= niette doen!! Onntzettend vermoeiend. Dus bijdeze even een respect voor alle papas en amamas die ooit hebben geschilderd met kinderen erbij (en een sorry vanuit mij als ik ooit dat irritantje kindje ben geweest tijdens het verfen..haha). Om nog even op dat zieke kindje door te gaan..... Ze heeft een enorm dik been en hierbij heeftze ook nog koorts gekregen.Ach het is zo sneu. VOrige week ging iemandh aar wondschoon maken, ochochoch...ze moest ozooooo hard huilen, ik heb haar vast gepakt en ze kneep in mijn hand. hartverscheurend, en ik konwelweer mee huilne alsi k wilde. gelukkig zag ik vanochtenddat het een stukje beter ging!!

Maar ik dwaal van mijn verf-verhaal af! Afgelopen zaterdag hebben we de puntjes op de i gezet wat betreft het verfen: Alle kinderen mochten hun handen besmeuren met verf om vervolgens een handafdruk op de muur te maken!! KAn je je het voorstellen?18 kids, 4 potten verf, spanning en niet zo'n mega grote hal......CHAOS!! maart is helemaal goed gekomen, wat een gaaf moment en ik weet zeker dat de kinderen dit moment bij blijven. (en mij ook....ik vermoed bij ieder moment in mnlevendat ik weer ga verfen dat ik hieraan terug denk) Ik ga zodelijk weer proberen fotos te plaatsen en dan hoopio k heeeel erg dat jullie t een beetje kunnen zien!! en anders moeten jullie maar van mn aannemendat het heel mooi isgeworden (ik ga ook nog een filmpjemaken... en als ik weer terug ben in NL ga ik die uploaden en plaats ik hem op internet zodat jullie t ook kunnenz ien)

Gisterochtend, zondagochtend, om 7.00 zat ik al in de kerk.... wauw! Het geloof staat in mijn dagelijks leven best ver van mij vandaan, maar hier in Ghana is er geen ontkomen aan!!! Het is hier zo belangrijk, ze leven voor god! Het geloof is katholiek. Ik vind het mooi om te zien hoe ze hiervoor leven al is het voor mij moeilijk voorstellen waar ze allemaal in geloven. Afgelopen nacht werd ik wakker... en toenh oorde ik mijn hostmother heel hard zingen/schreeuwen...ze was aan het bidden, en dat om 3 uur sncahts!! De kerkdienst van zondagochtend was echt mooi.Ze zingen,dansen en schreeuwen als hun leven er van af hangt, mensen liggen op de grond en de handen gaan de lucht in. Ik heb geen iudee waar ze het overhebben, maari k doe met enorm veel enthousiasme mee en ik merk dat ze dit geweldig vinden. Eigenlijk is dit weer iets waar ik lang over kan door type...maar wat je moet voelen en mee maken.

Aankomend weekend ga ik naar 'Hand in Hand. Dit is een project dat onderdak bied aan 60 gehandicapten kinderen.T word gerund door Nederlanders. Ik verblijf hier mijn hele weekend bij deze kuinderen. Ontzettend bijzonder natuurlijk... kan niet wachten!

Ohja trouwens, Wat ik niet had verwacht tijdens mijn 3 maanden is dat ik de eerste 6 weken diei k nu heb 'doorstaan' geen moment ziek ben geweest en dat iknog steedsi edere dag 10 tot 15 min touwtje spring! Het enige waar ik een beetje last van heb is dat al mijn wondjes/sneetjes die ik krijg heeel snel ontsteken.. ik kan me herrinneren dat je dan vitamines moet eten? Weet iemand welke? :)

Ohja nogiets,haha (lekker chaotischweer) ik ben geweoonal op de helft!!!! raar he? gaat veelste snel voor mij!! Maarja, dat is dus een redendat ik dit verhaal ga stoppen en een heerlijke pineapple ga kopen (ohnee, eerst de fotos proberen te uploaden)

Hoe ishet in NL? al iets beter weer???!!
Dag lieve nederlandertjes :)

sorry voor al mijnspelfouten/woorden aan elkaar/etc. maar mijntoetsenbord werkt niet echt mee!!

Reacties

Reacties

Artlinda

Pita,
Wat een geweldige verhalen! Ik lees het elke week, en het lijkt alsof ik daar ben. Je beschrijft alles zo mooi en goed. Ik vind het geweldig dat je daar bent, ik heb enorme bewondering voor je meid! Geniet van je tijd daar en zodra je terug komt gaan we snel afspreken want ik wil alles in details horen!
Xxxx Artlinda

Claudia

Hee Pietjee!
Wat super leuk om iedere keer al je verhalen te lezen. Zo te horen heb je het enorm naar je zin daar!! Nog veel plezier en geniet van alles wat nog komen gaat!
xx Claudia

Yvonne

Dank je wel lieve meid voor de moeite die je steeds neemt om alles zo beeldend op te schrijven. Met de foto 's erbij: al die gelukkige, stralende gezichtjes . . . wat zal je blij en trots zijn. Vond Krista het leuk om aan jouw projekt mee te werken?
Wat ga je verder nog doen? Want ik begreep dat je nog meer van plan bent. Dag lieffie, tot gauw.

oma

Dank je wel lieve Pita voor je geweldige verhalen !!
Er komen een heleboel herinneringen bij mij boven, nu
je zo aan het schilderen bent !!
Ik heb eens mijn piano gesloopt !! Jahaaa... in de avond... met mijn kinderen als toeschouwers op de trap !
Hoor je het lawaai ??
Met plezier wacht ik op het filmpje en de foto,s!

Tosca

Hahaha, piet, zeg maar niet te hard anders wordt je nog ziek!
maar ooo, wat ziet het weeshuis er mooi uit!!!! echt supersupersuper geworden! zo mag je ons huisje ook wel schilderen:p echt super dat je dit hebt gedaan, echt wauw!
en over dat kerkelijkse, dat houden we natuurlijk gewoon in stand als je terugbent!
veel plezier nog meisxxxxx

Renee

Jeetje wat mooi gedaan! Leuke kleurcombinaties, goede teksten, helemaal gaaf! Jou vergeten ze niet zomaar!
Lekker veel sinaasappeltjes eten (vooral niet knoeien in je wondjes aaauw), die vind je toch al lekker!

Denk vaak aan je nu ik bezig ben met mijn minor-avontuur! (ook daarbuiten natuurlijk)

x Re

Frans

Ja dochter ook wij wachtten destijds, toen je klein was, met verven totdat jij heel rustig en vast lag te slapen.
Mooi te horen dat jij er precies hetzelfde over denkt.
X jp

Inge

Leuk Pita, lekker chaotisch inderdaad ;) :) Enjoy enjoy!!!

Marie-José

Hey Pita,
Super leuk om je verhalen te lezen en wat je allemaal niet beleeft geweldig.Nog veel plezier Marie-Jose

Maartje

Mooi intro Pita!
Ik herken veel van wat je schrijft. Er komen herinneringen aan mijn tijd in Tanzania boven. De kerk bezoeken is een must ja, haha!
Ik vind het knap hoe je zo vrolijk bent en blijft. Ga zo door!!
Maartje

Boy (Plaza Sport)

Hallo Pita,

We missen je! Ik lees dat je daar al je energie goed kwijt kan. Fijn om te lezen!
Ik ben ervan overtuigd dat je nog een mooie tijd tegemoet gaat in Ghana, geniet ervan en doe nog meer mooie ervaringen op......

Liefs Boy en Plaza Sport

Jos

Great job Pita! Ze zullen blij zijn met jou daar! Geniet van je aankomende tijd and keep up the good work!

Gr Jos

Mehran (sport en bewegen)

Hoi Pita,
Wat een geweldige verhalen!
Ik vind het geweldig dat je daar bent, ik heb enorme bewondering voor je werk! blijf vrolijk en geniet van je tijd daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active